Ιστοεξερεύνηση "Το Δάσος" - 3. Διαδικασία



Η αποστολή αρχίζει!
Για να πετύχετε το στόχο είναι απαραίτητο να ακολουθήσετε τα επόμενα βήματα:
Χωριστείτε σε 5 ομάδες (Ομάδα Α, Ομάδα Β,
Ομάδα Γ, Ομάδα Δ, Ομάδα Ε).
Κάθε ομάδα θα αναλάβει μια αποστολή. Πρώτα θα εκτελέσετε την 1η Φάση και μετά τη 2η Φάση.
Καλή επιτυχία:


1η Φάση

Ομάδα Α:
Επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς και στο Εκπαιδευτικό υλικό, βρείτε την εργασία για το Δάσος (ή κάντε κλικ εδώ). Δημιουργήστε έγγραφο στο Word που να περιέχει πληροφορίες για:

1. Τι είναι δάσος και δασικές εκτάσεις.         
1.1. Δομή του δάσους.           
1.2. Λειτουργίες των φυτών.  
1.3. Ροή ενέργειας - Μια αλυσίδα ενέργειας.
1.4. Τροφικές αλυσίδες και τροφικά δίκτυα.  
1.5. Η μεταφορά και η ανακύκλωση των θρεπτικών υλικών.           
2. Οι κυριότερες διαπλάσεις στη γη - Ζώνες βλάστησης.
  • Διατηρήστε την αρίθμηση και την ονομασία των ενοτήτων και υποενοτήτων, όπως δίνονται παραπάνω.
  • Για τίτλους ενοτήτων και υποενοτήτων χρησιμοποιήστε: Στυλ (Επικεφαλίδα 2), Γραμματοσειρά (Times New Roman), Μέγεθος Γραμματοσειράς (14) και Στοίχιση (Αριστερά).
  • Για το υπόλοιπο κείμενο χρησιμοποιήστε: Στυλ (Βασικό), Γραμματοσειρά (Times New Roman), Μέγεθος Γραμματοσειράς (12) και Στοίχιση (Πλήρης).
Παρουσιάστε τα αποτελέσματα της εργασίας σας, στην τάξη!

Ομάδα Β:
Επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς και στο Εκπαιδευτικό υλικό, βρείτε την εργασία για το Δάσος (ή κάντε κλικ εδώ). Δημιουργήστε έγγραφο στο Word που να περιέχει πληροφορίες για:

3. Ελληνικά δάση - Ζώνες βλάστησης της Ελλάδας.
3.1. Βλάστηση των μεσογειακών περιοχών  
3.1.1. Θαμνώδεις σχηματισμοί.         
3.1.1.1. Φρύγανα.       
3.1.1.2. Μακί. 
3.1.2.  Μεσογειακά δάση κωνοφόρων.          
3.2. Μικτά δάση φυλλοβόλων.          
3.3 Ορεινά δάση κωνοφόρων.           
3.4. Ηπειρωτικές κεντροευρωπαϊκές δενδρώδεις διαπλάσεις.
3.5. Υποαλπικά και αλπικά συστήματα.        
3.6. Υποτροπικά συστήματα.
  • Διατηρήστε την αρίθμηση και την ονομασία των ενοτήτων και υποενοτήτων, όπως δίνονται παραπάνω.
  • Για τίτλους ενοτήτων και υποενοτήτων χρησιμοποιήστε: Στυλ (Επικεφαλίδα 2), Γραμματοσειρά (Times New Roman), Μέγεθος Γραμματοσειράς (14) και Στοίχιση (Αριστερά).
  • Για το υπόλοιπο κείμενο χρησιμοποιήστε: Στυλ (Βασικό), Γραμματοσειρά (Times New Roman), Μέγεθος Γραμματοσειράς (12) και Στοίχιση (Πλήρης).
Παρουσιάστε τα αποτελέσματα της εργασίας σας, στην τάξη!

Ομάδα Γ:
Επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς και στο Εκπαιδευτικό υλικό, βρείτε την εργασία για το Δάσος (ή κάντε κλικ εδώ). Δημιουργήστε έγγραφο στο Word που να περιέχει πληροφορίες για:

4. Η πανίδα των ελληνικών δασών.
5. Εθνικοί δρυμοί.
6. Κάτοικοι του Δάσους.
  • Διατηρήστε την αρίθμηση και την ονομασία των ενοτήτων και υποενοτήτων, όπως δίνονται παραπάνω.
  • Για τίτλους ενοτήτων και υποενοτήτων χρησιμοποιήστε: Στυλ (Επικεφαλίδα 2), Γραμματοσειρά (Times New Roman), Μέγεθος Γραμματοσειράς (14) και Στοίχιση (Αριστερά).
  • Για το υπόλοιπο κείμενο χρησιμοποιήστε: Στυλ (Βασικό), Γραμματοσειρά (Times New Roman), Μέγεθος Γραμματοσειράς (12) και Στοίχιση (Πλήρης).
Παρουσιάστε τα αποτελέσματα της εργασίας σας, στην τάξη!

Ομάδα Δ:
Επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του
Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στη συνέχεια την ιστοσελίδα Η αξία του Δάσους. Δημιουργήστε μία παρουσίαση στο PowerPoint για τους λόγους που το Δάσος είναι τόσο πολύτιμο (ωφέλειες).
Παρουσιάστε τα αποτελέσματα της εργασίας σας, στην τάξη!
 
Ομάδα Ε:
Επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς και στο Εκπαιδευτικό υλικό, βρείτε την εργασία για το Δάσος (ή κάντε κλικ εδώ).
Δημιουργήστε μία παρουσίαση στο PowerPoint για τους κινδύνους που απειλούν το Δάσος και τα μέτρα προστασίας που μπορούμε να πάρουμε.
Παρουσιάστε τα αποτελέσματα της εργασίας σας, στην τάξη!

2η Φάση

1ο Βήμα:
Κάθε μία από τις Ομάδες Α, Β, Γ, Δ και Ε δίνει σε όλες τις υπόλοιπες
Ομάδες τα αρχεία των εργασιών που έφτιαξε.

2ο Βήμα:
Κάθε Ομάδα ενώνει τα 3 αρχεία του Word (τις εργασίες των Ομάδων Α, Β και Γ δηλαδή), προσθέτει εξώφυλλο, περιεχόμενα κεφαλίδες και αρίθμηση σελίδας, με στόχο τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οδηγού για το Δάσος.
Κάθε Ομάδα π
αρουσιάζει τα αποτελέσματα της εργασίας της, στην τάξη.

3ο Βήμα:
Κάθε Ομάδα δημιουργεί ένα εννοιολογικό χάρτη για το Δάσος που να περιέχει τις πληροφορίες: Τι είναι το Δάσος, σε τι διακρίνεται, γιατί είναι πολύτιμο και από τι κινδυνεύει και πως μπορούμε να το προστατεύσουμε.
Πληροφορίες μπορεί να αντλήσει από την εργασία του 1ου Βήματος αλλά και από τις εργασίες των Ομάδων Δ και Ε της 1ης Φάσης.
Κάθε Ομάδα π
αρουσιάζει τα αποτελέσματα της εργασίας της, στην τάξη.

4ο Βήμα:
Κάθε Ομάδα δημιουργεί στο Hot Potatoes ένα σταυρόλεξο για το Δάσος. Πληροφορίες μπορεί να αντλήσει από την εργασία του 1ου Βήματος αλλά και από τις εργασίες των Ομάδων Δ και Ε της 1ης Φάσης.

Κάθε Ομάδα π
αρουσιάζει τα αποτελέσματα της εργασίας της, στην τάξη.

5ο Βήμα:
Κάθε Ομάδα δημιουργεί μια αφίσα για το Δάσος.
Κάθε Ομάδα παρουσιάζει τα αποτελέσματα της εργασίας της, στην τάξη.
Οι αφίσες εκτυπώνονται και αναρτώνται στο Σχολείο με σκοπό την ευαισθητοποίηση των συμμαθητών σας.